연구사업


산업예술과 산업의 융합이 부가가치 창출과 무역에 미치는 영향을 조사·연구한다. 이를 통해, 시너지가 발생할 수 있는 산업예술과 산업분야를 개발하고 이들을 접목시킬 수 있는 전략을 마련한다.

• 수출제품의 비가격경쟁력에 대한 연구
• 국내외 ‘산업예술-산업’ 접목 성공사례 발굴
• 국내 산업계 CEO를 통한 설문조사(산업예술 접목 필요도)
• 산업예술계 전문가와 산업계 전문가의 포럼 추진(접목 연구)
• 소규모 ‘산업예술–산업’ 접목 시범사례 추진(대학 협업)



Corporate Research


Our research focuses on influencing the match up between the industrial arts and industry, specifically allowing high value creators to enter international markets. Through this we can develop synergy between the industrial arts and developing fields in industry.  We provide the strategy needed to create this synergy.

• Research pertaining to a lack of price competitiveness in export goods.
• Discovering successful strategies for the fusion of industry and industrial art at home and abroad.
• Surveying the nation’s CEOs on their needs in the field of industrial arts.
• Creating research forums for industry experts and industrial art experts.
• Creating small scale pilot programs for the fusion of industry arts and industry in universities and co-ops.





사업소개


가치창의재단은 2018년 8월 산업통상자원부 소관 비영리법인으로 첫 발을 내딛습니다. 우리 재단은 치열한 국제무역경쟁 속에서 우리나라 기업들이 수출경쟁력을 높이기 위해, 우리 기업의 제품 및 서비스와 과학기술, 문화예술 등 고부가가치 창의활동 결과물과의 융합·접목을 도모합니다.


가치창의재단은 한국 문화를 바탕으로 하는 예술뿐만 아니라 이의 서비스와 재화와의 융합을 통하여 이들의 경쟁력을 높여가기 위하여 설립하게 되었습니다. 가치창의재단의 사업으로는 연구사업, 전시사업, 무역인재양력사업, 무역촉진사업이 있습니다. 예술과 산업의 융합을 통하여 창출할 수 있는 이 점을 조사 연구를 하여 개발을 하고 이를 발전시켜 고부가가치 창의활동을 촉진해 감과 동시에 미래 무역인재양성과 무역촉진사업을 추진 중입니다.


4차 산업혁명이 본질적으로 현대의 경제사회 환경에서 다양한 산업과 분야들이 융합하여 부가가치가 높은 활동이나 서비스 혹은 재화를 산출해가는 과정이라면, 산업아트는 이러한 과정을 예술, 특히 미술 분야에서 구현해가는 것입니다. 예술과 기술 혹은 산업이 융합됨으로써 재화와 서비스의 부가가치를 높일 수 있을 뿐만 아니라 예술, 특히 미술의 영역과 소재를 확대하고 이 분야의 활동과 결과물의 가치와 창의성을 높여갈 수 있습니다.


Corporate Introduction


The Value Creativity Foundation was established as a non-profit under the jurisdiction of the Ministry of Trade, Industry and Energy in August, 2018.  Our foundation aims to promote Korean corporate exports in the fiercely competitive realm of international trade.  We aim to merge high value creative output with established Korea corporate output, combining products, services, science and technology, and the cultural arts.


The Value Creativity Foundation hopes to establish a high degree of competitiveness through the fusion of Korean cultural arts with corporate goods and services. Our foundation will operate in the fields of research, exhibitions, human resources and trade promotion. We can create a fusion of art and enterprise through research and development, while pursuing the promotion of high value creative endeavours. We will foster talented individuals and promote international trade.

The fourth industrial revolution has changed the fundamentals of the modern economic environment, allowing a fusion of many diverse industries and fields.  This has produced an increase in the value of goods, services and activities.  We can realize the same increase in value by applying this process to art, especially in the relatively untapped field of fine arts.  By applying a fusion of art and technology, we can not only increase the value of goods and services, but we can expand the scope of the arts, especially the fine arts.  The output of activity in this field has the potential to not only increase value, but increase creativity as well.

전시사업


개별 산업제품들과 예술작가와의 매칭으로 개발한 융합제품을 해외무역전시회에 선보여 무역확대 및 국가브랜드의 제고에 기여한다.

• 참여기업 모집 및 선정
• 참여작가 모집 및 선정(유명 중견작가 섭외, 공모전 통한 유망신진작가 등으로 라인업)
• 참여기업과 참여작가 매칭 및 샘플제작지원
• 수출경쟁력 높은 제품을 최종 선정하여 해외무역전시회 참가지원


Corporate Exhibitions


We match expert artists with industry to improve the development of products.   We then support the release of these products at international trade exhibitions.  This contributes to the expansion of international trade and the increase in the standing of the Korean national brand.

• Selection and recruiting of participating enterprises.
• Selection and recruiting of participating artists. (Liaising with established talents, creating a line-up of promising talent through competitive exhibitions)
• Matching participating companies with artists while supplying sample production support.
• Support for foreign trade exhibitions, including support in the selection products with high trade competitiveness.

무역촉진사업


기술, 문화, 예술 등 고부가가치 창의활동의 결과물인 산업예술 관련 바이어 발굴, B2B 네트워킹 및 플랫폼 비즈니스 등을 제공한다. 이를 통해 우리나라 기업 제품의 고급화와 차별화를 부각시켜 수출의 양적확대는 물론, 수출제품의 고부가가치화를 실현해 실질적인 무역촉진을 이끌어낸다.

• 바이어 데이터베이스 구성 및 관리
• 바이어 기반 1:1 비즈니스 시장조사 및 매칭
• B2B 네트워킹 및 플랫폼 비즈니스


Corporate Trade Promotion


We help identify buyers relating to the industrial arts, specifically areas such as technology, culture, and art where high value creative output can be achieved.  We also provide buyer to buyer networking and business platforms.  Through this we expect a magnified quantitative expansion in Korean exports.  This will allow us to realize an actual jump in exports through added value to our trade goods.

• Create and maintain a buyer database.
• Matching buyers on an individual basis and market research.
• Buyer networking and platforming.


교육사업


서비스무역, 기술무역의 확산에 따라 무역인력의 개념이 단순히 상품무역 담당자에서 점차 복합적이고

전문화된 영역으로 확장되고 있다. 이러한 흐름에 따라 무역관련 기본업무는 물론, 제품차별화를 위한

기술, 문화, 산업예술 등의 전문영역에서 역량을 고루 갖춘 고부가가치 융합형 무역인력을 양성한다.


• 무역기업 기본업무, 기술, 마케팅, 물류정보화, 산업예술 등 전문분야가 융합된 무역인력 양성

• 관련 기관, 협회 등 전문가집단을 활용한 실용강사진 구성

• 주요 교육 내용 · 국제상거래과정에서 요구되는 무역실무능력 배양

• 무역협상에 필요한 전문화능력 교육

• 현지의 정치, 경제, 문화, 역사, 관습 등에 관한 지역특화지식



Corporate Education


Following the spread of technology into the service sector, the concepts of goods and human resources are being gradually combined, and areas of specialization are being extended. This trend has, of course, flowed into standard business practices, and has promoted specialized products. We are attempting to foster a perfect, equatable, value adding, fusion between human resources and expertise in areas such as technology, culture and the industrial arts.

• Fostering a convergence of human resources and expertise in the fields of the industrial arts, distribution, marketing, technology, trade and general business operations.

• Developing professional organizations, or associations with practical lectures.

• Cultivating requests for cutting edge education, commercial processes and practical skills.

• Trade negotiation focused education. 

• Knowledge of real politics, economics, culture, history, and customs specialized by region.

• Training international businessmen in local manners, requirements and products.

• Improving the ability to use global sourcing in national production divisions.

• Collaborative planning between industrial arts, goods and services.